بازی مرد عنکبوتی ۲ دنباله‌ای تیره‌تر از قسمت نخست خواهد بود

دنیای سریال ویچر در نتفلیکس با سریال‌ها و فیلم‌های بیشتری گسترش می‌یابد که در آن‌ها شاهد آینده گرالت و دیگر شخصیت‌ها خواهیم بود. ژانر فانتزی، جهان‌های مختلفی به همراه اساطیر خاص خود دارد که یکی از مشهورترین آن‌ها مربوط به داستان ویچر است که توسط نویسنده لهستانی، آندری ساپکوفسکی خلق شده است. ویچر مجموعه‌ای از داستان‌ها و رمان‌های کوتاه است که پس از گسترش بازی‌های ویدیویی آن، محبوبیت زیادی پیدا کرد و پس از اقتباس سینمایی و تلویزیونی آن در لهستان در سال ۲۰۰۱ و ۲۰۰۲، نسخه انگلیسی این روایت نیز در دسامبر ۲۰۱۹ در نتفلیکس به نمایش درآمد.

سریال ویچر نتفلیکس با روایتی غیر‌خطی و گاها گیج‌کننده (داستان در مکان‌ها و نقاط مختلف زمانی تنظیم شده بود) اثری متفاوت‌ بود و مخاطبان را با سه شخصیت اصلی داستان آشنا کرد: گرالت از ریویا (هنری کویل) به عنوان ویچر اصلی، جادوگر ینفر از ونگربرگ (آنیا چالوترا) و سیری (فریا آلان)، ولیعهد سینترا که قدرت‌های خاص خودش را دارد. این غول سرویس پخش به خوبی از آن‌چه در داستان ویچر وجود دارد آگاه بود و قبل از پخش اولین فصل، آن را برای فصل دوم نیز تمدید کرد. محبوبیت و موفقیت این سریال‌، راه را برای سایر برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌های ویچر باز کرده است.

دنیای ویچر بسیار گسترده و پر از انواع شخصیت‌ها و موجودات مختلف است. بنابراین تنها یک سریال تلویزیونی برای کشف و بررسی همه آن‌ها کافی نخواهد بود. قبلا یک فیلم پیش‌درآمد انیمیشنی با عنوان کابوس گرگ پخش شده است که بر داستان پس‌زمینه وسمیر، مربی گرالت متمرکز بود اما داستان‌های دیگری نیز در شرف انتشار هستند. در جریان رویداد مجازی تودوم نتفلیکس، پخش برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌های بیشتری از دنیای ویچر اعلام شد که بد نیست نگاهی به آن‌ها بیاندازیم.

فصل ۲ سریال ویچر

همان‌طور که در بالا ذکر شد، ویچر قبل از انتشار اولین فصل، برای فصل دوم تمدید شد و این فصل دوم در ۱۷ دسامبر ۲۰۲۱ منتشر می‌شود. فصل اول ویچر بر اساس کتاب‌های آخرین آرزو و شمشیر سرنوشت ساخته شده بود که داستان‌های کوتاهی هستند و فصل دوم وارد حماسه اصلی خواهد شد، زیرا بر اساس رمان خون جنیان ساخته شده است. به این ترتیب، فصل دوم ویچر، داستان گرالت و سیری را در مسیر خود به کائر مورهن دنبال می‌کند که پادگانی قدیمی است که جادوگران مدرسه گرگ، مانند گرالت و مربی وی، وسمیر (کیم بودنیا) در آن‌جا آموزش دیده‌اند.

سیری در آن‌جا به کمک گرالت، وسمیر و دیگر جادوگران و دوستان دوران کودکی گرالت، اسکل (باسیل آیدنبنز)، لامبرت (پل بولیون) و کائن (یاسن آتور) آموزش می‌بیند اما این بدان معنا نیست که مشکلات آن‌ها تمام شده است. در آنسوی دیوارهای کائر مورهن، ینفر توسط ارتش نیلفگارد دستگیر شده است و موجودات مختلف به ایجاد هرج و مرج ادامه می‌دهند و فقط جادوگری مانند گرالت می‌تواند برای سروسامان دادن به این اوضاع، کمک کند.

فصل ۳ سریال ویچر

فصل سوم سریال، مشابه فصل دوم، قبل از انتشار فصل ۲ به طور رسمی تمدید شد. البته در حال حاضر، جزئیات طرح فصل سوم ویچر مشخص نیست، زیرا باید دید فصل دوم، گرالت، سیری، ینفر و افراد دیگر را به کجا می‌برد اما اگر نویسندگان و تهیه‌کنندگان تصمیم بگیرند که کتاب‌ها را به ترتیب اقتباس کنند، فصل سوم باید رمان زمان تحقیر را پوشش دهد. با این حال، شایان ذکر است که فصل دوم به داستان بذر حقیقت از کتاب آخرین آرزو، گریزی خواهد زد و در آن، نیولن (کریستوفر هیویو) معرفی می‌شود. بنابراین ممکن است فصل سوم تعدادی داستان کوتاه از کتاب‌های آخرین آرزو و شمشیر سرنوشت را نیز اقتباس کند تا جهان این سری را بیشتر گسترش دهد.

ویچر: ریشه خون

نتفلیکس در ژوئیه ۲۰۲۰ اعلام کرد که یک مجموعه تلویزیونی پیش‌درآمد با عنوان ویچر: ریشه خون در پیش رو دارد. ویچر: ریشه خون بر خلاف فیلم پیش‌درآمد ویچر: کابوس گرگ که یک انیمیشن و دارای قسمتی از پس‌زمینه وسمیر (و گرالت جوان) بود، یک مینی‌سریال لایو‌اکشن است که داستان‌ آن ۱۲۰۰ سال قبل از وقایع مجموعه تلویزیونی اصلی اتفاق می‌افتد. ریشه خون، منشاء و ریشه جادوگران و داستان اولین جادوگر و هم‌چنین رویدادهایی را که منجر به پیوند کره‌ها شد (زمانی که جهان انسان‌ها، هیولاها و جنیان یکی شد)، بررسی می‌کند. سوفیا براون، لورنس اوفارن، میشل یوه، لنی هنری، میرن مک، دیلن موران و جیکوب کالینز لوی بازیگران سریال ویچر: ریشه خون هستند.

فیلم انیمیشنی جدید ویچر

نتفلیکس هم‌زمان با اعلام فصل سوم، فاش کرد که یک انیمیشن جدید نیز در دست ساخت است. این تصمیم به احتمال زیاد به لطف موفقیت کابوس گرگ گرفته شده است که اولین نسخه انیمیشنی از داستان‌های ساپکوفسکی است که بسیار مورد استقبال منتقدان و بینندگان قرار گرفت. جزئیات داستان این انیمیشن جدید معلوم نیست. بنابراین می‌تواند ادامه کابوس گرگ (فصل دوم سریال نیز با نمایش وسمیر در این مسیر قدم برمی‌دارد)، داستان شخصیتی دیگر از مجموعه اصلی یا روایت داستانی جدا از سری اصلی باشد.

سریال خانوادگی ویچر

شاید بزرگ‌ترین شگفتی ویچر در طول رویداد تودوم نتفلیکس، اعلام ساخت یک سریال خانوادگی در دنیای ویچر بود. این مسئله انتقادات زیادی را از بینندگانی که احساس می‌کردند دنیای ویچر نمی‌تواند به داستانی بچگانه‌ تبدیل شود، به همراه داشت. اما در واقع، این یک حرکت عاقلانه و هوشمندانه از نتفلیکس است، زیرا محتوای سریال اصلی، بالغانه، تلخ و زننده است که برای همه بینندگان مناسب نیست.

یک سریال ویچر خانوادگی، این جهان را برای مخاطبان بیشتری در دسترس قرار می‌دهد و طرفداران بیشتری را به همراه خواهد داشت. البته جزئیات داستان این مجموعه اسپین‌آف مانند یک راز است. بنابراین مشخص نیست که آیا همه چیز درباره گرالت و سیری خواهد بود یا این که سریال بر شخصیت‌های دیگر و داستان‌های ملایم‌تری تمرکز خواهد کرد.